Menopauza diéta

menopauza diéta

Menopauza - Hogyan táplálkozzon?

Egy diéta, ami felveszi a harcot a változókor kellemetlen tüneteivel

Árki Ildikó, háziorvos Az életkor előrehaladtával egyre több pluszkiló rakódik menopauza diéta derék- és csípőtájékára. Mi ennek az oka és mire kell vigyáznia az étrendjében?

Kevesebb energia, mint korábban A hormonok valójában csak menopauza diéta felelősek a változókori súlygyarapodásért.

menopauza diéta

Sokkal inkább arról van szó, hogy a testnek az évek múlásával egyre kevesebb az energiaigénye. Ennek oka többek között a metabolizmus változása és az egyre csökkenő izomtömeg.

  1. Menopauza és hízás – Pődör-Novák Réka dietetikus
  2. Petefészekrák tünetei: a jelek a gyomorrontásra hasonlítanak A menopauza kellemetlen tüneteinek enyhítése érdekében nem kell messzire mennünk, sokat segíthet, ha egy kicsit szétnézünk a konyhában.
  3. Noha sajnos a fiatalok körében is egyre gyakoribb az elhízás, mégis a legjellemzőbb az, hogy a nőkre csak szülés után, illetve a kor előrehaladtával szaladnak fel igazán a plusz kilók.
  4. A VÁLTOZÓKOR ÉS A TESTSÚLY - Tenuitas
  5. Egy jó hír: menopauza-diéta! - EgészségKalauz
  6. Menopauza - Hogyan táplálkozzon?
  7. A menopauza miatt súlyproblémáid vannak?

Ez a változás a férfiakra is menopauza diéta igaz, ám az ételmennyiséget csak ritkán igazítják a csökkent igényekhez. Hirdetés Megfelelő étkezés Ugyanakkor a kevesebb evés nem oldja meg a problémát, mivel az energiaigény csökkenésével nő a szervezet igénye a mikrotápanyagokra, hogy ezekkel pótolja a női hormonok védő funkciójának hiányát.

Menopauza? Súlyproblémák?

Ezért az olyan kevésbé magas energiatartalmú ételek fogyasztása javasolt, mint a zöldségek, saláták, hüvelyesek, burgonya és az alacsony zsírtartalmú termékek. Védje a szívét! A menopauzát követően a nők hajlamosabbakká válnak a szívbetegségekre, ezért fontos odafigyelni a szívbarát étrendre. Ezért lehetőleg kerülje a zsíros ételek fogyasztását, napi háromszori főétkezés helyett több kisebb étkezést iktasson be, illetve fogyasszon sok bogyós gyümölcsöt, melyek egy harvardi kutatás szerint védik a női szívet!

Ez a cikk is érdekelheti Önt! Változókorban: milyen betegségekre kell menopauza diéta figyelni? Erősítse a csontjait kalciummal! Az ösztrogén hiánya gyengíti a csontokat, ezért fontos a megfelelő kalciumbevitelről gondoskodni.

A napi ajánlott mennyiség mg. Ezenkívül tartózkodjon minél többet a friss levegőn a megfelelő D-vitamin -szint érdekében!

Egy jó hír: menopauza-diéta!

A D-vitamint a szervezet a bőrön át a nap UV-sugárzása segítségével állítja elő. Mindemellett fogyasszon sok tejterméket, hüvelyeseket és zöld leveles zöldségeket! Folyadékbevitellel a székrekedés ellen A folyadékbevitel szintén fontos.

menopauza diéta

A székrekedés elkerülésére és a megfelelő testsúly megőrzése érdekében fogyasszon napi 1, liter vizet, hígított gyümölcslevet vagy gyógyteát! A kiegyensúlyozott táplálkozás fitten tart Lehet, hogy már régebben életmódot váltott, de a változókor lehet akár az egészséges táplálkozás kezdete is.

A szakemberek azt ajánlják, hogy a növényi fogyis tabletták élelmiszerek uralkodjanak az étrendjében.

Menopauza és hízás Menopauza és hízás A legtöbb nő életében 50 éves kor körül fejeződik be a termékeny időszak. Nagyjából ekkortájt következik be a menopauza, mely a peteérés és menstruáció megszűnésével jár.

Naponta fogyasszon tejtermékeket, és csak hetente alkalommal húst vagy halat és tojást. Figyeljen oda arra, hogy naponta 5 alkalommal étkezzen, és kerülje a csípős fűszereket, stimuláló italokat kávé, tea, kóla. A cukrot, ha csak lehet, kerülje!

menopauza diéta

Olvassa el is