Keto diéta mit lehet enni. 7 napos ketogén diéta mintaétrend

Keress receptre vagy hozzávalóra

fogyni két hét alatt 3x5 napos diéta

Ezek az arányok azonban személyenként változnak, a jelenlegi állapot és a célok függvényében! A ketogén diéta változatai Az utóbbi pár évben kialakult keto diéta mit lehet enni verziója is a ketogén diétának. Ezek a különböző étkezési preferenciával vagy magas napi aktivitással rendelkező egyéneknek próbálnak megfelelő alternatívát nyújtani. Az egyes képekre kattintva bővebb információt kapsz a különböző keto étrendekről. Húsevő keto Csak állati eredetű táplálék tejtermékek, tojás, hús stb.

7 napos mintaétrend ketogén diétához

A szénhidrát minimális, így a ketózis ki alakul, viszont a zöldségek, magvak hiánya miatt nem ajánlott. Ciklikus keto Az eredeti arányok, csaló napokkal például hétköznap keto, hétvégén normál étkezés. Ilyenkor is érdemes azonban gyümölcsöket és teljes kiörlésű gabonát preferálni.

A kevesebb zsír jobb koleszterint és változatosabb étkezést eredményez, azonban a ketózis állapotát nehezebb tartani.

gyorsabb anyagcsere fogyás 7 lépésben oshawa diéta bulgur

Célzott keto Aktív sportolóknak ajánlott. Azonban bármelyik ketogén diéta változatról is legyen szó, a lényege, hogy az alacsony szénhidrát bevitel miatt a szervezet metabolikus állapota megváltozik.

Indulás, kezdés

Ekkor a szükséges energia ellátását zsír égetésével fedezi a testünk, azaz a ketózis állapotában van. A ketózis állapota Ketózisnak azt a természetes állapotot nevezzük, amikor a bevitt szénhidrát mennyisége olyan kevés, hogy a szervezetnek át kell váltania a zsír égetésre az energia szükségletének fedezésére. Nem szabad összekeverni a ketoacidózissal, amely egy nem kívánt állapot a cukorbetegeknél. Keto diéta mit lehet enni ketogén diéta nevét a keton molekulák után kapta. Lecsökkent vércukorszint szénhidrát bevitel során a hormonok jelzik a zsírszövetek lebontásának szükségét.

A legtöbb belső szerv, illetve az izmok akár közvetlenül a zsír molekulákat is képesek energiává alakítani! A zsír alapú energia előállítás legnagyobb előnye, hogy a testben mindig bőséges mennyiségben elérhető az alapanyag.

Azonban a zsírraktárak lebontása hosszú és energia igényes folyamat, keto diéta mit lehet enni a test, ha teheti, más forrásokból próbál táplálkozni.

Legtöbben sosem tapasztalják meg a 40 kg fogyás után állapotát 4 Ez azért nem teljesen igaz, hiszen minden újszülött csecsemő ketogén diétán van, amég csak a zsíros anya tejet fogyasztja! Az őseink szintén gyakran kerülhettek ebbe az állapotba, hiszen a hidegebb időszakokban gyümölcseket nem tudtak szerezni, gyakorlatilag csak húst tudtak enni.

Így azonban a zsírraktárak is érintetlenül maradnak. fogyás kerékpározással

7 napos ketogén diéta mintaétrend

A diéta elkezdése során tehát először testünk glükóz raktárai ürülnek ki, majd fokozottan megkezdődik a zsírszövetek lebontása.

Mire figyelj oda leginkább? A diéta lényege, hogy megfelelő tápanyagból, megfelelő mennyiséget vigyél be.

beslimmer tabletta - 60 db fast burn extreme ár dm

Ha túl sok zsírt viszel be, akkor a szervezeted abból fog táplálkozni, hiszen könnyeben elérhető, mint a már elraktározott molekulák, így lassul a fogyás üteme. Azonban túl keveset sem ehetsz, miután a zsír raktárak lebontása időigényes feladat. Ezért a szervezetednek szüksége van pluszban bevitt tápanyagra is, hogy elég energiával tudjon ellátni a mindennapok során!

Ezt legkönnyebben a megfelelő makrók meghatározásával és betartásával tudod elérni. Mik azok a makrók és miért fontosak? Minden élelmiszer három makróra makronutriensre bontható le fehérje, zsír és szénhidrát.

Mindegyik máshogyan bomlik le és hasznosul az emberi szervezetben. Az eddigiek után talán meglepően hangozhat, de a ketogén diéta során legkevésbé a zsírt kell számolnod. A legegyszerűbb szabály, amit érdemes megjegyezned: "A fehérje cél, a szénhidrát limit a zsír pedig állítható" Ez egy jó ökölszabály, ami alapján elindulhatsz, azonban nézzük meg részletesen mit is jelent ez.

Fehérje Testünknek szüksége van egy bizonyos mennyiségű fehérjére, hogy a szöveteket és az izmokat karban tartsa. A három makró közül a protein a leginkább laktató, csökkenti az étvágyat. A száraz testtömegedet a jelenlegi súlyod és a felhalmozott test zsír különbsége adja.

Ketogén ételek | Így étkezz a ketogén diéta alatt!

Ez a szám azért fontos, mert a ketogén diéta során minimum 1. Tehát az előbbi példában említett 90 kilós embernek, 1. Ez talán elsőre túl bonyolultnak hangzik, azonban a diétád elején nem szükséges ennyire pontosan számolnod. Általában napi g fehérje az optimális, ez persze nagyban függ a céljaidtól, a jelenlegi állapotodtól és a napi aktivitásodtól.

További cikkeink a témában

Mi azt tanácsoljuk, hogy a diéta előre haladtával fokozatosan állítsd be magadnak a megfelelő szintet! Fehérjét a legegyszerűbben húsok, halak, tojás és tejtermékek fogyasztásával tudsz bevinni. Ez sajnos azt is jelenti, hogy vegetáriánusoknak sokkal nehezebb tartaniuk az étrendet, hiszen ők első sorban szénhidrátot is tartalmazó forrásokból nyerik a fehérjét. Zsír A második legfontosabb makró a ketogén diéta során keto diéta mit lehet enni zsírok.

Segítségükkel tovább érezzük magunkat jól lakottnak, energiát adnak és egyensúlyban tartják a hormon háztartást.

Figyelned kell azonban arra, hogy a túl sok zsír hátráltatni fog a diéta során! Amíg van elérhető zsír a szervezetedben bevitt tápanyagokból, addig ezt a könnyen elérhető energiaforrást fogja felhasználni, a már elraktározott molekulák helyett.

Ezek is érdekelhetnek

Ne feledd az ökölszabályt, miszerint a zsír nem egy cél a ketogén diétában, csak a szénhidrátokat pótolja, mint energiaforrás és a saját keto diéta mit lehet enni szabott kalória szint érdekében állítható. Először érdemes kiszámolnod mennyi fehérjét kell bevinned, mi az a minimum mennyiségű szénhidrát, amit el fogsz fogyasztani, majd a napi kalória beviteled maradékát feltölteni zsírral. Nézzünk egy konkrét példát erre.

Vegyük az előző példában is szereplő 90 kg-os személyt, 72 kg száraz testtömeggel. Amennyiben átlagos mennyiségű testmozgást végez, napi kalóriára van szüksége a szervezet energiaellátáshoz. Ahhoz, hogy megfelelő ütemben tudjon fogyni, csökkenteni kell a bevitt kalóriát, tehát kalória deficitet kell elérnie. Egy biztonságos, nagyjából heti 0. Ebben az esetben számoljunk kalóriával. Ahogyan már az előbb kiszámoltuk, alanyunknak napi 90 gramm fehérjére van szüksége, illetve a napi szénhidrát limitjét 30 grammban határozta meg.

Egész napi menüm receptekkel - KETOGÉN

Zsírokból elsősorban telítetlen, természetes, növényi változatokat érdemes fogyasztanod. Leggyakrabban az avokádó, kókusz olaj, vaj, olíva olaj, tojás, magvakhúsok és sajtok fogják a zsír beviteledet fedezni. Szénhidrát Ahhoz, hogy a szervezeted ne glükózból táplálkozzon amelyet a szénhidrát lebontása során állít elő a napi nettó szénhidrát beviteledet ~30g alatt kell tartanod.

Nettó szénhidrát alatt az összes szénhidrát és a rostok különbségét értjük.

Először a játékszabályok, és később részletesen róluk:

A rostok ugyanis emésztés nélkül vándorolnak végig a keto diéta mit lehet enni, azonban nagyon fontosak annak egészségének megőrzése érdekében!

A legnagyobb probléma a szénhidrátokkal, hogy az egyébként is gyors emésztésük során glükózzá alakulnak és a szervezetnek inzulint kell kibocsájtania, hogy ki tudja vonni azt a véráramból cukorbetegségnek nevezzük azt, amikor erre csak részben, vagy már egyáltalán nem képes a szervezet.

Természetesen egy kiegyensúlyozott étrendben ez nem okoz problémát, azonban, ha túlzásba visszük a szénhidrát fogyasztást, egy folyamatos hullámvasút alakul ki a szervezetünkben. Miután sikerül lebontani egy nagy adag glükózt, az inzulin szint lecsökken a vércukorszinttel együtt, ami hirtelen éhséghez, rossz közérzethez, rosszul léthez vezethet. Ekkor általában újra szénhidrátot elsősorban cukrot visz be a legtöbb ember, amivel újra beindítja ezt a körforgást.

Bevásárló lista ketogén diétához

Ez azonban rengeteg fölösleges energiát termel a szervezetben, amelyet, ha nem tudunk elhasználni profi sportolók több száz gramm szénhidrátot is képesek elégetni egy napzsírként fog tárolódni.

Ameddig folyamatosan van elérhető glükóz a szervezetben, a zsír raktárak érintetlenül fognak maradni! A ketogén diéta erre az ördögi körforgásra próbál megoldást nyújtani, a szénhidrátok elhagyásával és így az inzulin szint stabilizálásával. A zsírok emésztése sokkal lassabb folyamat, így nem leszel olyan gyakran éhes és sokkal folyamatosabb lesz az egész napi energia ellátásod is! A szénhidrátokat elsősorban magas rosttartalmú zöldségekből szerezzük a diéta során.

Ilyenek a zöld levelűek, spárga, uborka, gomba, kaliforniai paprika, cukkini, brokkoli és a karfiol. Amennyiben úgy döntesz, hogy szeretnéd kipróbálni a ketogén diétát, az alábbi cikkben összeszedtük neked a legfontosabb lépéseket a kezdéshez.

Olvassa el is