Testkontroll diéta kritika

Testkontroll diéta | Testépítek

Az, hogy ebből milyen következtetésre jut, és milyen alapon, az már vitatható. A Testkontroll szerint, mivel szervezetünk kb. Az gondolat elmés, csak nem igaz.

Testkontroll diéta

A Testkontroll figyelmen kívül hagyja, hogy a szervezetünk képes a saját vízháztartását szabályozni. A szerzők elég önkényesen kezelnek bizonyos tényeket.

mi a legjobb fogyokura melyik a legjobb fogyókúrás szer

Ételek társítása, szétválasztása Ez a pont a Testkontroll rendszer legfontosabb elve, egyben a legproblémásabb is. Az első kritikus pont, hogy szét lehet-e választani a testkontroll diéta kritika, zsír és szénhidrát fogyasztását?

A fehérje, a zsír és a szénhidrát típusú tápanyagok együttes jelenléte szükséges az élethez, így az élelmiszerekben mindhárom egyszerre megtalálható, bár mennyiségében és arányaiban jelentős fogyjunk jollakva lehet.

Az második fontos kérdés, hogy szét kell-e választani a fehérje, zsír és szénhidrát fogyasztását? A tápanyagok szétválasztására épülő elmélet alapvetően szembefordul az testkontroll diéta kritika, élettan vagy biokémia területén szerzett alapvető ismereteinkkel. Fehérje beleértve mindenféle húst, halat, vagy bármilyen testkontroll diéta kritika eredetű táplálékottej és tejtermék, továbbá az olajos magvak lebontásához savas emésztőnedvekre van szükség, viszont lúgos kémhatású emésztőnedvek kívántatnak olyan keményítőtartalmú ételek lebontásához, mint amilyen a sok különféle kenyér, tészta, gabona, gabonakészítmény, burgonya.

Természetesen nem várható el, hogy egy laikusoknak írt könyv szerzője részletesen tárgyaljon mindent, de talán az igen, hogy ne keverje össze a fehérje emésztéséhez szükséges, gyomorban termelődő sósavat a zsírok felszívódásában szerepet játszó, de az epében termelődő és a vékonybélbe kerülő epesavakkal.

A szénhidrátok emésztése pedig nem pH függő, a vékonybélbe ömlő alkalikus emésztőnedv nem a szénhidrátok emészthetőségét javítja. De ha emésztetlen marad, akkor nem továbbítódik, hanem ott helyben romlásnak indul. Az ételek többsége még szabad levegőn testkontroll diéta kritika meg 3 óra alatt. Hacsak a gyomor sósav- vagy testkontroll diéta kritika nincsenek komoly gondok, vagy nem akut étel-fertőzésről van szó, a gyomorban minimális mikroorganikus aktivitás tapasztalható, vagyis az étel nem tud bennünk megromlani sem rothadni, sem erjedni.

Természetesen lehetne sorolni még a tudományosnak látszó, de valójában félrevezető állítások sorát, az ezt alátámasztó érveket egyik kedvencem: a kihányt étel büdös, tehát rothadtde a lényeget láttuk. A harmadik kérdés, hogy a Testkontroll rendszere jól határozza meg a tápanyagcsoportokat? Erre a válasz határozottan NEM. A testkontroll rendszere a húsokat, halakat, tejtermékeket a fehérjékhez sorolja, de ha felütünk egy tápanyagtáblázatot, meglepődve látjuk, hogy a fehérjével fogyi program nagyságrendben vagy még nagyobb mértékben jelen van a zsír is.

A különböző húskészítményeknél még szélesebb a szórás, a szinte zsírmentes sonkától a zsíros szalámiig terjedő választékot igen nehéz egységes kategóriaként kezelni. Az erjesztett tejtermékekben joghurt, kefir a tejcukor-tartalom csökkentett, de ha már gyümölcsöt tartalmaznak vagy hozzáadott cukrotakkor a szénhidrát lesz a meghatározó tápanyag. A sajtféléknél vannak magas fehérje- és alacsony zsírtartalmúak és vannak kifejezetten zsíros sajtok alacsony fehérjetartalommal.

A gabonaféléket testkontroll diéta kritika Testkontroll szénhidrátként illeszti be az étrendbe. Az, hogy a zöldségek és gyümölcsök egyértelműen szénhidrát jellegű élelmiszerek lennének? Alapvetően igen, bár ebben elég széles a megoszlás. A legtöbb gyümölcs szénhidráttartalma messze elmarad a gabonaféléktől.

fogyokúrás tabletta 1 hónap alatt 20 kg fogyás

Így néz ki egy ételtársítást szabályozó útmutató. Kattintásra nagyban is megtekinthető.

Testkontroll diéta - Dietak

Az emberi test természetes ciklusaira való odafigyelés A Testkontroll egyik fő pillére a ciklus-elmélet, ami lényegében egyfajta szakaszos böjt elképzelés. A gondolat egyszerű: a táplálékfelvételre kijelölt időszak a déli től este 20 óráig terjedő időszak. Emiatt a Testkontroll-követők délig csak gyümölcsöt fogyasztanak, mert ez terheli meg legkevésbé a szervezetet, komolyabb étkezésre a déltől 20 óráig terjedő időszakban van lehetőség. A tudomány a ciklus-elméletet nem igazolta, hiszen minden élettani folyamatunk folyamatosan működik, s leginkább a szervezet aktuális terhelése határozza meg azok intenzitását.

Testkontroll diéta Egy újabb butaság, amiből természetesen könyvet írtak, nehogy már éhen haljon szegény Harvey és Marilyn Diamond, vagyis az elmélet kiötlői. A forgatókönyv a szokásos: adj valami figyelemfelkeltő nevet a diétának, használj könnyen megjegyezhető, ám de banális, és megalapozatlan jelszavakat, és az emberek máris birkanyájként követnek. A testkontroll diéta alapelvei Diamondék szerint — mivel testünk kb. Hát ez vicces.

A ciklus-elméletre támaszkodó életvitelt gyakorlati szempontból is érheti kritika: A nagy energiaigényű tevékenységekhez, fizikai munkához, nagy koncentrációt igénylő feladatokhoz egyszerűen kihagyhatatlan a délelőtti időszakban a táplálékfelvétel.

A napi energia- és tápanyagbevitelt igen nehéz megfelelő minőségben biztosítani, ha a táplálékfelvételt mindössze egy 8 órás szakaszára korlátozzuk. Ez az időszak két főétkezésre ebéd, vacsora és kis étkezésre uzsonna, utóvacsora elegendő. Kisebb fogyókúrás energiaszükségletnél elegendő lehet, komolyabb fizikai aktivitás esetén viszont nem.

8 kilo fogyas mit ehetek ha fogyni akarok

Az elmélet figyelmen kívül hagyja, hogy minden embernek van egy egyéni életritmusa, amit jó esetben az étrendje is követ.

Egyrészt ez a víz szállítja az értékes tápanyagokat, kioldja a vitaminokat és az ásványokat a táplálék rostjaiból, és elszállítja ezeket a testen belüli fölszívódáshoz a belek útján. Másrészt ugyanez a víz - miután leadta a tápanyagokat a szervezetnek - fölveszi és kiöblíti a testből a káros salakanyagokat.

Ennek a mondatnak nyelvtanilag sem sok értelme van, biológiailag meg végképp. A vitamin és ásványi anyag is a sejtekben, kötött testkontroll diéta kritika van, nem szabadon úszkál a testkontroll diéta kritika. Mert megszünteti a gyomorégést. Nemcsak a betegségre fogékonyabb belső állapot kialakításában ludas, de sok kutatómunka tanúsága szerint maga is betegségeket fejleszthet ki.

Megöl csaknem minden enzimet, hisz azok igen érzékenyek a hőre. Nehezen, vagy alig emészthetővé alakítja át a fehérjék építőköveit, az aminosavakat. A főzés jobban emészthetővé teszi a tápanyagokat, általában véve hozzáférhetőbbé teszi azokat az emésztő enzimeink számra. A főzés nem hogy nem okoz betegséget, de a hőkezelés révén az esetleges betegséget okozó mikroorganizmusok többsége is elpusztul.

Az enzim-aktivitás tényleg csökken, de ez a szervezet emésztését nem nehezíti.

étrend győr gyors fogyás szigorú diéta

A fehérjék pedig éppen jobban emészthetőkké válnak, bár a főzéstől még nem bomlanak aminosavakra, az aminosavak meg végképp nem bomlanak tovább. GABONA A testkontroll a teljes kiőrlésű gabonafélék fogyasztását javasolja, ezzel a tényszerűség szintjén egyet lehet érteni. A Testkontroll ellene van az ízesített, cukrozott gabonapelyheknek — valóban sokkal egészségesebb a cukrozatlan gabonapehely némi olajos mag és gyümölcs társaságában.

Eltekintve az ételtársításra vonatkozó rendelkezésektől a magvak fogyasztására testkontroll diéta kritika ajánlás elffogadható. A növényi olajok fogyaszthatóak, természetesen a finomítatlan és nem hidrogénezett változatok.

Az alapvetően fejlődéselméleti jellegű érvek mellet a természetben ivarérett egyedek nem fogyasztanak tejet, legfőképpen más fajúak tejét nemasz indusztriális állattartás és élelmiszer-feldolgozás káros hatásai is szerepelnek. A lényeg: a tej megbetegít. A húsevés ellenében hozza érvként a húgysav okozta problémákat, bár azt már nem említi, hogy magas húgysavszint nem csak a húsevéstől alakulhat ki.

Még olyan luxust is megenged magának a rendszer, hogy a vaj fogyasztását engedélyezze, mert ez még mindig jobb, mint a margarin. Önmagában ezt pozitívan is értékelhetnénk, hiszen a cukorfogyasztás fogyás hatékonyan népegészségügyi problémák kockázati tényezője. Ami problémássá teszi az álláspontot, az az összeesküvés-elméletek, valamint a testkontroll diéta kritika élmények erőltetése. A friss levegő, a napfény, a megfelelő testmozgás, a pihenés, a kellemes környezet, egészséges emberi kapcsolatok mind részét képezik testkontroll diéta kritika Testkontroll rendszerének.

A Testkontroll keményen ellenzi a dohányzást, hangsúlyozva annak egészségügyi következményeit, de még a kávé és teafogyasztást is károsnak tartja. A könyvekben számtalan közhelyszerű valótlanság hemzseg, ezek külön-külön való cáfolata még ha az sokszor egy mondatot igényel is külön könyvet lehetne megtölteni.

Meglepő, de a hazánkba az ezredforduló környékén tömegesen érkező egészségügyi mémek mérgező margarin, káros élesztő később candidaaz édesítőszerek körüli pánik, élelmiszeripari összeesküvés-elméletek, a desztillált-víz fogyasztás már mind megvannak nyomokban a Testkontroll első két kötetében. Így a hiteltelen információk elfedik, elnyomják, értéktelenné teszik a rendszer egyébként pozitív elemeit is.

A Testkontroll rendszerében is vannak finom, egészséges ételek, de a felépített rendszerrel komoly gondok vannak forrás.

Testkontroll diéta Testkontroll diéta A testkontroll diéta lényege az élelmiszerek, ételek megfelelő kombinációjában, összeállításában van. Nincs szükség kalória számlálásra, vagy az adagok csökkentésére, hanem elegendő megtanulnunk, hogy kedvenc ételeinket milyen összeállításban érdemes fogyasztanunk ahhoz, hogy azok összhangban legyenek szervezetünk természetes emésztési folyamatával. A fehérje szénhidrát szétválasztó diéta akkor forradalmian újnak számított. A diéta a táplálkozási szakemberek körében nem aratott egyöntetű sikert, ami inkább újszerűségének, mintsem minőségének vagy tartalmának volt köszönhető.

Az hoodia p57 kapszula kritikusainak gyakran vágnak vissza: de akkor miért működik? A világháló is tele van sikertörténetekkel, sokan állítják, hogy életüket jobbá tette a Testkontroll. Alapvetően a Testkontroll alapján megvalósított étrend néhány területen közelebb áll a ma egészségesnek tartott étrendhez, mint átlag lakosság étrendje. Klinikai kísérletek igazolták, hogy az élelmiszerek szétválasztásán alapuló étrend azonos tápanyagtartalom mellett azonos egészségügyi hatásokkal testsúlycsökkenés, vérnyomáscsökkenés, stb.

Ez részben a délelőtti étkezések kihagyása, részben a megválogatott alapanyagok miatt van. Az energia-bevitel mérséklése több szempontból is jó hatású lehet. Az étrenden belül magasabb a zöldségek és gyümölcsök aránya, kisebb a húsfélék testkontroll diéta kritika a magas energiatartalmú élelmiszerek pl.

Az étrend testkontroll diéta kritika tartása esetén magasabb lehet egyes ásványi anyagok, vitaminok és rostanyagok bevitele, mint az átlag népességnél. A tejtermékek teljes kizárása problémás lehet, illetve a kombinált változatokban pl. A nyersanyag-válogatás előnybe részesíti a természetes, nyers élelmiszereket a magas feldolgozottságú testkontroll diéta kritika szemben.

Ez optimális esetben növeli az étel összetétele feletti kontrollt, és nagyon sok hozzáadott cukortól, zsírtól szabadulhatunk meg. Az étrend időben ütemezett, összetételében szabályozott, a Testkontroll alapvetően komoly tervezést, nyersanyag és ételválogatást igényel.

További cikkeink a témában

A válogatás szempontrendszere alapvetően az egészségesebb ételeknek, alapanyagoknak kedvez, feltéve, hogy az étrenddel szemben érvényesül némi józan észre épülő kritika.

Az eredeti Testkontroll nagy hangsúlyt helyez arra, hogy a káros szokásokat dohányzás, alkohol kiiktassa az életmódból, hangsúlyozza a minőségi pihenés valamint a testmozgás sport, jóga, torna szerepét az egészségmegőrzésben.

A Testkontroll egy olyan életmódrendszer, mely radikális életminőség-javulást ígért. A személytelen, iparosodott egészségüggyel és élelmiszer-iparral szemben egy természetközeli nek vélt rendszerre épít.

Kapcsolódó cikkek

Az étrend mellett nagyon fontos szerepe van az egészséges életmód sok más elemének is, ilyen megközelítésben hatását akár pozitívnak is tekinthetjük. Az külön kérdés, hogy az egészségtudatos életmód felé elinduló személyek egy jelentős része az alternatív életmód-tanácsok és módszerek világában ragadt. Testkontroll diéta kritika Testkontrollal szemben legkomolyabb kritika az elméleti alapokat illeti. Az ételek szétválasztásának pozitív hatásait klinikai körülmények között nem sikerült igazolni.

Az elmélet alátámasztására felhozott érvek sok esetben ellentmondanak az anatómia, az élettan és a biokémia alapvető igazolt ismereteinek, és a táplálkozás területén is súlyos ismerethiányról tanúskodnak.

Ezek is érdekelhetnek

A mérsékeltebb energia-bevitel, a hozzáadott cukrok és zsírok csökkentése, a sok zöldség és gyümölcs felelős számos pozitív egészségügyi hatásért. Megfelelő alkalmazás esetén az étrend követése egészségügyi kockázata a tartósan alacsony energia-bevitel, esetleges kalcium-hiány. Vegán változatoknál az állati fehérje esszenciális aminosavak hiánya, vashiány, B12 vitamin hiánya okozhat gondot.

Olvassa el is